Napló

Mindennapjaink történési, legfőképp a babásodásról. 2007 januárjától várjuk a csodát. A meddőségi kezelések sikertelenségei után a természetes gyógymódokkal próbálkoztunk. Úgy gondoljuk, a kettő együtt hozhat eredményt.

Lilypie First Birthday tickers

Utolsó kommentek

  • Bee001: Én rájöttem..., ha kimásolod, el lehet olvasni :-))) (2011.06.24. 10:46) Ami hasznos 2
  • Nyonyeszka: @csjudit: Szia Judit! Próbálkozom, de nem lett az igazi Talán így azért már el lehet olvasni. (2011.06.23. 09:06) Ami hasznos 2
  • csjudit: Bár még sosem kommenteltem, de elég régóta olvaslak. 38hetes kismam vagyok és nagyon hasznosnak tl... (2011.06.23. 08:04) Ami hasznos 2
  • Sinsemillia: Hú, hát ez szép eredmény! Gratulálok!! :) (2011.06.07. 13:59) Ugrabugra
  • Nyonyeszka: @Sinsemillia: Szia! Igen, 1:6662 volt. Az én koromban a lehető legjobb érték. :-) (2011.05.28. 22:52) Ugrabugra
  • Utolsó 20

Címkék

10dik hét (7) 10dik heti ultrahang (1) 11dik hét (2) 12dik hét (3) 12dik heti ultrahang (1) 13dik hét (4) 13dik heti ultrahang (1) 14dik hét (1) 15dik hét (2) 16dik hét (5) 17dik hét (3) 18dik hét (2) 19dik hét (2) 20dik hét (3) 21dik hét (1) 21 napi hormon (2) 22dik het (3) 23dik hét (1) 24dik hét (1) 25dik hét (3) 25dik heti ultrahang (1) 26dik hét (1) 27dik hét (1) 28dik hét (2) 29dik hét (2) 29dik hét ultrahang (1) 30dik hét (2) 31dik hét (1) 32dik hét (2) 33dik hét (1) 34dik hét (1) 35dik hét (1) 36dik hét (2) 37dik hét (3) 38dik hét (3) 39dik hét (1) 3 napi hormon (1) 4dik hét (4) 5dik hét (5) 5dik hét ultrahang (1) 6dik hét (6) 6dik hét ultrahang (2) 7dik hét (3) 8dik hét (6) 8dik hét ultrahang (1) 9dik hét (5) afp (2) ágynyugalom várandósság alatt (4) alhasi szurkálás várandósság alatt (1) amniocentézis (2) áramlás (1) babakocsi (3) babamozi (1) babaruha (4) babaszoba (3) babaváró (1) babaváró lista (2) baba mozgas (2) baba mozgása (1) bejelentés (1) belgyógyászati vizsgálat (1) bevérzés (3) biorezonanciás allergia vizsgálat és állapotfelmérés (1) bölcsőhalál megelőző előadás (1) ciklushossz (1) ciris (1) colonix (1) crinone (5) crl (1) csecsemő újraélesztés (1) ctg (1) cukorterheléses vizsgálat (1) dalszöveg (1) down szures (2) ekg (1) életképek (29) érzések (1) euthyrox (4) felülvizsgálat (1) flowmetria (1) fsh (3) genetikai ultrahang (2) gömbölyödés (2) gondolatok (8) györgy tea (3) hányás (1) hasmenés várandósság alatt (1) hcg (3) hematóma (3) hormonok (1) hüvelygoma (1) ideginger terápia (28) keményedés (1) kérdések válaszok (2) kert 2010 03 (1) kismama kiskönyv (1) kismama melltartó (1) klinikák (1) köldökzsinór (1) kombinalt teszt (2) korionboholy vizsgálat (1) kötelező nőgyógyászati vizsgálatok (1) középidős fájdalom (1) kultúra (7) labor (1) lélek melengető (4) lh (3) magne b6 (2) magzatvíz (1) málnalevél tea (1) mama masszázskrém (1) mama masszázsolaj (1) megjön érzés várandósság alatt (11) méhlepény (2) mom (1) mozgások (1) mozi (1) munkahely (1) nst (5) ösztrogén (1) pajzsmirigy terhesség (2) petezsák (3) pgd (1) pimafucin hüvelykúp (1) pocakfotó (19) pozitív terhessési teszt (7) progeszteron (4) prolaktin (5) pszichológus (1) pulzálás (1) rutascorbin (2) sav (1) streptococcus (1) stressz (1) szervezet ph (1) szikhólyag (3) szívhang hallgató (2) szívműködés (1) szonográfus (1) szülés (1) szülésre készítő meditáció (1) szülész nőgyógyász (1) szülés beindulása (1) terheléses cukor (1) terhesgondozás (15) terhességi keményedés (1) tsh (4) utrogestan (1) vákum (1) várandóssági tünetek (57) vargha meddőség tv műsor (1) vargha módszer (28) védőnő (6) vers (5) vérvétel (2) vitaminok várandósság alatt (2) yamato (1) zene (2) Címkefelhő

Harmadik védőnő látogatás - elveszve

2010.11.16. 10:06 - Nyonyeszka

Címkék: védőnő terhesgondozás 19dik hét

Anyátlannak, elveszettnek - védőnőtlennek - érzem magam. Senki lánya, senki gondozottja. Az aranyos, kedves, segítőkész, mindig elérhető védőnéninkkel sajnos csak az első látogatás alkalmával volt szerencsém találkozni, mert ő is babát vár, és visszavonult. Ettől függetenül, az ő neve szerepel a kiskönyvemben, és az ő mobil száma a körzeti rendelő vezetékes elérhetősége mellett. (Tesó igen gyakran igénybe vette anno a mobiltelefonos segítségét, és nagyon hasznosnak bizonyult.)

A következő alkalommal - talán emlékeztek - fel is kellett hívnom, mert nem jött védőnő a gondozóba. I. intézkedett, és lett egy másik - szintén aranyos, kedves, alapos és segítőkész - gondozóm. Róla azonban már ott kiderült, hogy nem ő a kijelölt helyettes, és most csak beugrott, ahelyett, aki a kijelölt, és elfelejtett megérkezni...

Tegnap már a kijelöltek egyikéhez volt szerencsém. A váróban nem volt senki, bentről hangokat hallottam. Nem volt ugyan kiírva az ajtóra erre vonatkozó felszólítás, de jól nevelt kismama módjára nem zavartam meg a "rendelést" kopogással. Na jó, a cipőm elég hangosan kopogott a kövön, ahogy a váróban sétálgattam, hogy a falon elhelyezett reklámplakátokat sorra tudjam olvasni betűről betűre. Biztosan hallották odabent is. Fél óra várakozás után egy idősebb hölgy lépett ki az ajtón, majd visszafordult, hogy közölje a bent tartózkodókkal, hogy van itten egy kismamának tűnő figura. Fogadtak is pár perc múlva.

A védőnő beírta a friss eredményeket (Wassreman, pajzsmirigy, vírus, AFP, 18. heti genetikai ultrahang) a kiskönyvembe meg a saját nyilvántartásukba.

Az adminisztációt vérnyomás mérés követte. Egy szűk ujjú pulcsiban mentem, amit mire felhúztam a vállamig, teljesen elszorította a karomat, és nem is sikerült annyira felgyömöszölni, hogy ne legyen útban a vérnyomásmérő karra húzható részének. Így ez a rész félig az elszorított karomon, félig a felgyúrt pulcsin mérte a tutit. 134/81! Sohasem volt ilyen magas, még a várandósság előtt sem. Mondam is a néninek, hogy ez egy kicsit sok, nem? Mondta, hogy igen, mosolygott és lapozott...

Jött a mérlegelés. Két mérleg egymás mellett az ágy alatt. Kihúzta nekem az egyiket, ráálltam, és azt hittem, menten le is szédülök róla. 74 kg. Otthon 70 voltam, és egy hete a dokinál 68,5. Hogy az ördögbe...? Mondom neki, ez nem lesz jó, egy hete ennyi voltam, reggel otthon meg annyi. Azt mondja, akkor, írjuk be a 70-et. Elég laza, ahhoz képest, hogy a nagyon hirtelen, sok súlygyarapodás - úgy tudom - a terhességi toxémia egyik jele is lehet, és még csak meg sem kérdezte, hogy van-e vizelet nálam, hogy ellenőrizze. Amikor leszálltam a mérlegről, láttam, hogy 1,5 kilóról indul....

Eszembe jutott, hogy van nálam vizelet, nem nézi-e meg. Mondta, hogy persze, megnézheti....Rendben volt.

Kérdeztem, szívhangot nem hallgatunk-e. Az első alkalommal kapott védőnői tájékoztató füzeteket én bizony jó tanuló módjára elolvastam mindet (olvasónaplót is tudnék írni belőle), és abban az áll, hogy a 16. héttől a vérnyomás mérés, mázsálás és vizelet elenőrzés mellett a szívhang hallgatás és haskörfogat mérés is belép a protokol kismama és baba csekkolásba. Mondta, nem nézzük, mert rossz a szívhang hallgató. Megnyugtattam, hogy nem baj, van nekem otthon, és az jó. A haskörfogatot már szóba sem hoztam.

Lett volna egy csomó kérdésem, de Ő felállt az asztaltól, a kezembe nyomta a kiskönyvemet jelezve, hogy ő megtette a dolgát, ideje véget vetnünk a látogatásnak....A keményedés kapcsán azért bátorkodtam feltenni a kérdésemet, furán válaszolt, de nem is ült le, szóval jobbnak láttam, nem zavarni őt tovább. Ergo, még mindig nem tudom, milyen érzés a keményedés, és, hogy én azt érzem-e vagy egyszerűen csak néha nekifeszül a hasamnak belülről a kiccsaj, vagy épp csak  a bőröm nyúlik és feszül. Azért annyit még megkérdeztem, hogy van-e és ki az állandó helyettes, és hogyan érhető el baj/kérdés esetén. Közölte, hogy ő az irodai, és egy idősebb hölgy megy terepre. Hétfőn és szerdán délelőtt érhetők el a vezetékes számon...

A terhességi toxémiáról: (jól tudtam, heti fél kilónál nagyobb súlygyarapodás jele lehet a toxémiának, háát én ezt hétről-hétre hozom az utóbbi időben, ennek a gyarapodásnal valami más oka lesz...hmm, talán a kekszes-sárgabarackos csoki? ;-))

http://www.egeszsegkalauz.hu/keresok/betegseg-es-tunet/terhessegi-toxemia-elsodleges-102629.html

és a keményedésről (nekem az sincs):

http://www.kismamablog.hu/terhesseg/problemak-a-terhesseg-alatt/pocakkemenyedes-ez-most-joslofajas-vagy-sem

A bejegyzés trackback címe:

https://nyonyeszkak.blog.hu/api/trackback/id/tr92451893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nanácska 2010.11.17. 07:33:29

Óóó, hát a védőnői rendszer minálunk egy nagy kalap ....! Mióta terhes lettem, a negyedik védőnőnk van, aki még nem is volt nálunk, pedig lassan egy éves a lánykám, a tudása nem igen vetekszik az enyémmel (ez már többször kiderült) és legtöbbször a Lovhunter-ban böngészik! :S Így maradnak a tapasztaltabb anyukák, barátnők. Csak körbetelefonálok és kapok is választ a kérdéseimre! :) (Egyébként már nem egyszer elgondolkodtam, hogy védőnőként kellene dolgozni, persze nem a pénzért!)
Szépen kerekedik a pocakod! :) A kilók miatt meg ne aggódj, most fog igazán beindulni! :)


süti beállítások módosítása