Napló

Mindennapjaink történési, legfőképp a babásodásról. 2007 januárjától várjuk a csodát. A meddőségi kezelések sikertelenségei után a természetes gyógymódokkal próbálkoztunk. Úgy gondoljuk, a kettő együtt hozhat eredményt.

Lilypie First Birthday tickers

Utolsó kommentek

  • Bee001: Én rájöttem..., ha kimásolod, el lehet olvasni :-))) (2011.06.24. 10:46) Ami hasznos 2
  • Nyonyeszka: @csjudit: Szia Judit! Próbálkozom, de nem lett az igazi Talán így azért már el lehet olvasni. (2011.06.23. 09:06) Ami hasznos 2
  • csjudit: Bár még sosem kommenteltem, de elég régóta olvaslak. 38hetes kismam vagyok és nagyon hasznosnak tl... (2011.06.23. 08:04) Ami hasznos 2
  • Sinsemillia: Hú, hát ez szép eredmény! Gratulálok!! :) (2011.06.07. 13:59) Ugrabugra
  • Nyonyeszka: @Sinsemillia: Szia! Igen, 1:6662 volt. Az én koromban a lehető legjobb érték. :-) (2011.05.28. 22:52) Ugrabugra
  • Utolsó 20

Címkék

10dik hét (7) 10dik heti ultrahang (1) 11dik hét (2) 12dik hét (3) 12dik heti ultrahang (1) 13dik hét (4) 13dik heti ultrahang (1) 14dik hét (1) 15dik hét (2) 16dik hét (5) 17dik hét (3) 18dik hét (2) 19dik hét (2) 20dik hét (3) 21dik hét (1) 21 napi hormon (2) 22dik het (3) 23dik hét (1) 24dik hét (1) 25dik hét (3) 25dik heti ultrahang (1) 26dik hét (1) 27dik hét (1) 28dik hét (2) 29dik hét (2) 29dik hét ultrahang (1) 30dik hét (2) 31dik hét (1) 32dik hét (2) 33dik hét (1) 34dik hét (1) 35dik hét (1) 36dik hét (2) 37dik hét (3) 38dik hét (3) 39dik hét (1) 3 napi hormon (1) 4dik hét (4) 5dik hét (5) 5dik hét ultrahang (1) 6dik hét (6) 6dik hét ultrahang (2) 7dik hét (3) 8dik hét (6) 8dik hét ultrahang (1) 9dik hét (5) afp (2) ágynyugalom várandósság alatt (4) alhasi szurkálás várandósság alatt (1) amniocentézis (2) áramlás (1) babakocsi (3) babamozi (1) babaruha (4) babaszoba (3) babaváró (1) babaváró lista (2) baba mozgas (2) baba mozgása (1) bejelentés (1) belgyógyászati vizsgálat (1) bevérzés (3) biorezonanciás allergia vizsgálat és állapotfelmérés (1) bölcsőhalál megelőző előadás (1) ciklushossz (1) ciris (1) colonix (1) crinone (5) crl (1) csecsemő újraélesztés (1) ctg (1) cukorterheléses vizsgálat (1) dalszöveg (1) down szures (2) ekg (1) életképek (29) érzések (1) euthyrox (4) felülvizsgálat (1) flowmetria (1) fsh (3) genetikai ultrahang (2) gömbölyödés (2) gondolatok (8) györgy tea (3) hányás (1) hasmenés várandósság alatt (1) hcg (3) hematóma (3) hormonok (1) hüvelygoma (1) ideginger terápia (28) keményedés (1) kérdések válaszok (2) kert 2010 03 (1) kismama kiskönyv (1) kismama melltartó (1) klinikák (1) köldökzsinór (1) kombinalt teszt (2) korionboholy vizsgálat (1) kötelező nőgyógyászati vizsgálatok (1) középidős fájdalom (1) kultúra (7) labor (1) lélek melengető (4) lh (3) magne b6 (2) magzatvíz (1) málnalevél tea (1) mama masszázskrém (1) mama masszázsolaj (1) megjön érzés várandósság alatt (11) méhlepény (2) mom (1) mozgások (1) mozi (1) munkahely (1) nst (5) ösztrogén (1) pajzsmirigy terhesség (2) petezsák (3) pgd (1) pimafucin hüvelykúp (1) pocakfotó (19) pozitív terhessési teszt (7) progeszteron (4) prolaktin (5) pszichológus (1) pulzálás (1) rutascorbin (2) sav (1) streptococcus (1) stressz (1) szervezet ph (1) szikhólyag (3) szívhang hallgató (2) szívműködés (1) szonográfus (1) szülés (1) szülésre készítő meditáció (1) szülész nőgyógyász (1) szülés beindulása (1) terheléses cukor (1) terhesgondozás (15) terhességi keményedés (1) tsh (4) utrogestan (1) vákum (1) várandóssági tünetek (57) vargha meddőség tv műsor (1) vargha módszer (28) védőnő (6) vers (5) vérvétel (2) vitaminok várandósság alatt (2) yamato (1) zene (2) Címkefelhő

A történet

2011.04.08. 14:05 - Nyonyeszka

Címkék: szülés

Könnyű, problémamentes szülésben lehetett részem. Az igazán kemény rész olyan 2-3 óra lehetett, és ha újra csinálnám, akkor sem kérnék érzéstelenítést. Örülök, hogy nem tettem.

A nagy kert projektben voltunk szombaton (április 2-án). 22 köbméter földet dolgozott be a család minden használható tagja a kertünkbe. Én voltam az ellátmányfelelős. Étel, ital, miegymás. Valahogy alig ültem egész nap. Vagy a konyhában tevékenykedtem vagy kint mászkáltam. Este 11-kor fáradtan zuhantunk az ágyba Nyonyesszel, és csak annyit mondott: "Kicsim, csak ne ma éjjel, nagyon kivagyok!". Természetesen, én a fáradtság ellenére sem tudtam elaludni, és éjjel 1-kor jött egy mensiszerű görcs. Olyan, mint az eddigi jóslók, csak valamivel erősebb. Éreztem, hogy hamarosan szülni fogok. Hogy az egész napos álldigálás, vagy a telihold, ki tudja, de tényleg úgy tűnt, nemsokára itt lesz Lilla. Vártam még három fájást, 10-15 percenként jöttek, és közben néhány barnás folt is megjelent a betétemben. Szóltam Nyonyesznek, hogy szülni fogunk, de most aludjon még, majd jelzem, ha menni kell.

Közben hajat mostam, beszárítottam két fájás között (egy urinő legyen minden körülmények között urinő :-))), bepakoltam még ezt azt, és mászkáltam fel, s alá vagy lefeküdtem, és szorgalmasan jegyzeteltem minden egyes összehúzódás időpontját, időtartamát. Ezektől, már nem tudtam volna elaludni, de azért viselhető volt. Valahogy borzasztó gyorsan telt az idő. 4  órára 6 percesek lettek a fájások, majd fél6-ra 4 percenként jelentkeztek, ha álltam, és 6 percenként, ha feküdtem. Felhívtam a dokit, közöltem a tényállást. Mondta, induljunk, Ő is indul. Készítettünk még utolsó pocakfotókat, jégakkut betettük az őssejt szettbe, és indulás. Mindez, teljes nyugalomban, mintha csak vásárolni indulnánk.

A kocsiban erősödtek a fájások, de jó levegővétellel még mindig abszolút uralhatóak voltak. Vagy csak hozzászoktam a múltbéli kegyetlen mensis görcseim során...fene tudja. Beértünk a kórházba, a dokim még nem volt ott. A recepción bejelentkeztünk, mint normálisan, fel a szülészetre, ott kaptunk egy öltözőszekrényt az öltözőben, meg zöld kórházi ruhákat. Az éjszakás ügyeletes megvizsgált, 1 ujjnyira voltam nyitott, ami gyakorlatilag semmi. A szülésznő felvette az adataimat, majd a doki adminisztrált vagy fél órát még. NST-re tettek, a fájások meg elkezdtek ritkulni és gyengülni...megfordultam a fejemben, hogy bakker, nehogymá' most hazamenjünk, amikor ennyire közel vagyunk hozzá....

Megérezett a dokim is, és valamikor fél9 körül megvizsgált. 2 ujjnyi. A nem túl sűrű és intenzív fájásaim elegek voltak a további nyíláshoz. Hurrá! Haza már biztosan nem megyünk. Na ekkor kezdett tudatosulni bennem, hogy mi is történik és mi fog következni. Egy pillanatra elöntött a tömény para, majd magamhoz térve arra gondoltam, de jó!!! Egy fél-egyórás beöntés-tisztulás procedúra után a doki burkot repesztett. Mondták, most fognak erősödni a fájások, egyre intenzívebbek lesznek. Fájdalomcsillapításnak kádat javasoltak, ki is használtam, mondván, amióta Lillát várom, egy kádfürdő az álmom. Nem ez a kádfürdő volt az....de azért nem esett rosszul. 4-5 fájás erejéig ültem a forró vízben, majd éreztem a melegtől rosszul leszek, így inkább kiszálltam. Kaptam labdát, azon jó volt. Ezen a ponton jött az, hogy megkértem Nyonyeszt, ne érjen hozzám, ne törölgesse a homlokom, hagyjon békén, ha látja, hogy jön az összehúzódás, ugyanezt mondtam a szülésznőnek is. Valami olyasmi érzés volt, minta a derekamból a medencéim felé iszonyat erővel nyomódna valami hatalmas súly és közben mintha alul szét akarnék nyílni. A labdáról a szülőágyra hajolva gyűrtem a zöld kórházi lepedőt minden alkalommal.

Nem tudom, mennyi idő telt el, talán fél-egy óra, a doki jött vizsgálni, és megállapította, hogy nem tágultam tovább 2 ujjnyinál. A reggel még 12-re jósolt szülési időpontot eltolták kicsit későbbre. A doki javasolta, hogy sétáljak, álljak, hadd hasson a gravitáció, ha nem megy, oxytocint kapok. Azt meg a fene sem akart. Uccu neki, ha ez a mihamarabbi eredmény kulcsa állok én. Ahhha. Hát abban állapodtam meg magammal, hogy a 3 fájás állva, 3 a labdán sormintát fogom követni. Nem volt erőm végig állni. Valami hatalmas erő húzott, és egy még hatalmasabb tolt lefelé minden egyes alkalommal.

Egy idő után valahogy felkerültem a szülőágyra. Talán én akartam felfeküdni kínomban? Ez a mozzanat és az indíték kiesett. :-) A szülésznő tanácsára oldalra fordultam. Azt javasolta, hogy 3 fájásonként forduljak a másik oldalra. Ekkor már fájás, fájást ért, 3 összehúzódás, és hopp, már gördültem is másik oldalra frissen, fiatalosan és ekkor - olyan dél körül - jött az a nagyon erős székelési inger, amire nem lehet nemet mondani. Mondtam Nyonyesznek, hívjon valakit, mert ezek közben magunkra hagytak minket szülésznőstül, orvosostul. Szülésznő azonnal ott volt, mondta, ha kell, hát nyomjak. Közben befutott a doki is. Vártuk a fájást, mint a bécsi gyorsot. Közben ismertették velem a kitolás szabályzatát: fej előre hajt, szem becsuk, mély levegőt vesz hasba, szigorúan bent tart, nyom-nyom-nyom-nyom (legalább 8 ütemen keresztül), levegőt kifúj, és ha még tart a fájás - nem pocsékolunk - újra beszív, és így tovább. Persze, én ezzel tökéletesen tisztában voltam addig is. Gyakorolgattam is itthon amennyire lehetett, mert ugye pocakkal, nyomni nem szabad (megrepedhet a burok). Persze, hogy elbénáztam az elsőket. Mindig kifújtam a levegőt, miután beszívtam és nyomni kezdtem, de Nyonyesz odaállt a fejemhez, minden alkalommal fogta előretolta, és hangosan diktálta a szabályokat. Kb 4-5 fájás alatt sikerült Lillát kitolnom. Olyan 15-20 percet tölthetett a szülőcsatornában. Egy fájásra olyan 3-4 nyomás jutott. Már rögtön az első elbénázott tolás után mondta a szülésznő, hogy látja a buksiját, hajas baba. Ó Istenem, hát itt van. Próbáltam összeszedni magam, és minden idegszálammal és erőmmel a kitolásra koncentrálni, meg arra, amit Nyonyesz mond. Sikerült, hamar kicsusszant a mi kicsi lányunk. Nyonyesz remek partner volt a szülésnél, jobbat nem kívánhattam volna...akárcsak az életben. Közben valamikor a doki, egy ollóval benyiszantotta a gátat, meg állítólag előtte érzéstelenítőt is szúrt be. Egyiket sem éreztem.

Lillát azonnal a hasamra tették. A köldökzsinórt kb. egy perc múlva vágta el Nyonyesz, amikor a Kicsilány már rég felsírt. Magzatmázasan, véresen, összegyűrve is Ő volt a legeslegszebb formájú baba, akit valaha is láttam. Az arcát nem láthattam abból a szögből, így Nyonyesztől kérdezgettem, milyen, milyen. Ő meg csak mondta, hogy szép. Nem volt katarzis, meg bömbölés, Nyonyesz is, én is teljesen hasonlóan reagáltunk. Egy-egy könnycsepp jelent meg a szemünk sarkában.

Kértem, tegyük cicire, de előtte elvitték kicsit letisztítani. A magzatmázat rajta hagyták beszívódni (még este sem fürdették emiatt). Megtörölgették, megvizsgálták, felöltöztették, bebugyolálták meleg takaróba, közben a doki rajtam a fércelést gyakorolta. Utáltam. Fájt is (mondom ezt szülés után, hahaha), meg már a babámat akartam. Kb. fél óra múlva megkaptam, közben, én is kaptam szép, tiszta ruhákat, letisztítottak engem is. Az éjjel beszárított frizurám már köszönőviszonyban sem volt velem, mégis életem egyik legjobb fotója az, ami ott a szülőszobán készült, mikor Lillukát végre cicire tehettem. Azonnal tudta mi a teendő, és hogyan. :-)

Innentől kezdve elválaszthatatlanok voltunk. Csak vizsgálatokra vitték el tőlem a kórházi tartózkodás alatt. Minden szépen alakult, ám kedden hányingerrel, hányással, és masszív hasmenéssel telt a nap. Arra jutottak a kórháziak, hogy vírus. Vagy még itthonról lappangott vagy ott kaptam el. A kiszáradástól tartva, délután infúzióra kötöttek, én meg egy élő hulla aktivitását tudtam csupán produkálni. Erőm elhagyott, és valami titokzatos álomkór telepedett rám. Szerencsére egyágyasban voltam, ahová Nyonyesz bármikor bejöhetett, így Ő látta el Lillát szinte egész nap és hozta Nekem mindig cicire tenni. Másnap már jobban voltam, Lilla meg mindenben tökéleteset produkált, így jöhettünk haza. Szerda este újra rámköszöntött a hasmars, ez eltartott reggelig. Ismét remegésig gyengültem, de szerencsére sok folyadékkal, széntabival és diétával kimásztam belőle. Már sokkal jobban vagyok.

Lillukánk egy angyal. Egyelőre nem panaszkodhatunk. Délelőtt aktív, nézelődik, fáj a hasa, bömbizik. Napközben 2-3 óránként eszik. Reggel 9-től délután 4-5-ig csak eszik és alszik, de az evésre úgy kell ébresztgetni. Aztán késő délutántól estig újra aktív, ilyenkor cicire is gyakrabban kívánkozik, akár óránként. Éjfél körül magától ébred egy cicizésre. Majd 5-6 órát alszik. Néha lenne az több is, ha hagynám. Az alvásigényem így nekem is egész jól kielégül. 5 órákat tudok egyhuzamban aludni, ami nekem egy kincs az elmúlt hónapok produktumai után. Az "elv" az, hogy napközben 2-3 óránként egyen, ha ébreszteni kell is, plusz, amikor Ő szeretne. Éjszaka pedig akkor, amikor felébred magától. A védőnő erre azt mondta, nagyon jó.

És íme Ő:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nyonyeszkak.blog.hu/api/trackback/id/tr672809620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tealover 2011.04.11. 17:14:26

Köszönöm, hogy megosztottad a szülés történetét is! Nagyon jó volt olvasni, és még jobb látni a boldogságotokat. :) Még egyszer gratulálok a gyönyörű picurhoz, és jó egészséget Nektek! Sajnos most én kicsit megfáztam, pedig a 9 hónap alatt semmi bajom nem volt. De remélem elmúlik, és nem "tart ez majd távol" a mi picurunktól. Még jelentkezem... :) Szép napokat Nektek!

Nyonyeszka 2011.04.11. 17:27:25

@Tealover: Ne aggódj, egy magfázásból nem lehet baj. Én amikor éreztem, hogy valami bujkál bennem, mindig sok C vitamint ettem és sok csipkebogyó-hárs teát ittam mézzel citrommal. Ez általában bejött. Kíváncsian várom, hogy a ti pocaklakótok, mikor bújik ki. ;-)

Katity 2011.04.12. 09:26:42

Nagyon-nagyon sok boldogságot és egészséget kívánok Nektek! Gyönyörű Lillát növesztettél :-)

Bee001 2011.04.12. 09:27:07

Bőgtem, mint záporeső... :-)) Köszönöm, hogy leírtad! Sok-sok puszi Lilla kis buksi fejére!

Nyonyeszka 2011.04.12. 09:36:36

Köszönöm lányok! :-) Most aztán hamarosan rajtatok a sor! ;-) Hasonló szülést kívánok Nektek, mint az enyém volt! ;-)

Ezüstmackó 2011.04.28. 08:31:31

Én is köszönöm, hogy megosztottad velünk a szüléstörténetedet! Megkönnyeztem... Gratulálok még egyszer a csodaszép kis tündéretekhez és sok boldogságot kívánok! :o)

Nyonyeszka 2011.05.13. 14:44:17

@Ezüstmackó: Köszönjük! és igazad volt. Nem vagyok ősanya és megfogadtam, hogy nem vágok eret, ha nem lesz elég tejem, de tényleg küzdök azért, hogy még sokáig legyen. Szerencsére eddig nincs hiány, és a fagyasztó is dugig, hála a tejgyűjtő kagylóknak. :-)


süti beállítások módosítása