Napló

Mindennapjaink történési, legfőképp a babásodásról. 2007 januárjától várjuk a csodát. A meddőségi kezelések sikertelenségei után a természetes gyógymódokkal próbálkoztunk. Úgy gondoljuk, a kettő együtt hozhat eredményt.

Lilypie First Birthday tickers

Utolsó kommentek

  • Bee001: Én rájöttem..., ha kimásolod, el lehet olvasni :-))) (2011.06.24. 10:46) Ami hasznos 2
  • Nyonyeszka: @csjudit: Szia Judit! Próbálkozom, de nem lett az igazi Talán így azért már el lehet olvasni. (2011.06.23. 09:06) Ami hasznos 2
  • csjudit: Bár még sosem kommenteltem, de elég régóta olvaslak. 38hetes kismam vagyok és nagyon hasznosnak tl... (2011.06.23. 08:04) Ami hasznos 2
  • Sinsemillia: Hú, hát ez szép eredmény! Gratulálok!! :) (2011.06.07. 13:59) Ugrabugra
  • Nyonyeszka: @Sinsemillia: Szia! Igen, 1:6662 volt. Az én koromban a lehető legjobb érték. :-) (2011.05.28. 22:52) Ugrabugra
  • Utolsó 20

Címkék

10dik hét (7) 10dik heti ultrahang (1) 11dik hét (2) 12dik hét (3) 12dik heti ultrahang (1) 13dik hét (4) 13dik heti ultrahang (1) 14dik hét (1) 15dik hét (2) 16dik hét (5) 17dik hét (3) 18dik hét (2) 19dik hét (2) 20dik hét (3) 21dik hét (1) 21 napi hormon (2) 22dik het (3) 23dik hét (1) 24dik hét (1) 25dik hét (3) 25dik heti ultrahang (1) 26dik hét (1) 27dik hét (1) 28dik hét (2) 29dik hét (2) 29dik hét ultrahang (1) 30dik hét (2) 31dik hét (1) 32dik hét (2) 33dik hét (1) 34dik hét (1) 35dik hét (1) 36dik hét (2) 37dik hét (3) 38dik hét (3) 39dik hét (1) 3 napi hormon (1) 4dik hét (4) 5dik hét (5) 5dik hét ultrahang (1) 6dik hét (6) 6dik hét ultrahang (2) 7dik hét (3) 8dik hét (6) 8dik hét ultrahang (1) 9dik hét (5) afp (2) ágynyugalom várandósság alatt (4) alhasi szurkálás várandósság alatt (1) amniocentézis (2) áramlás (1) babakocsi (3) babamozi (1) babaruha (4) babaszoba (3) babaváró (1) babaváró lista (2) baba mozgas (2) baba mozgása (1) bejelentés (1) belgyógyászati vizsgálat (1) bevérzés (3) biorezonanciás allergia vizsgálat és állapotfelmérés (1) bölcsőhalál megelőző előadás (1) ciklushossz (1) ciris (1) colonix (1) crinone (5) crl (1) csecsemő újraélesztés (1) ctg (1) cukorterheléses vizsgálat (1) dalszöveg (1) down szures (2) ekg (1) életképek (29) érzések (1) euthyrox (4) felülvizsgálat (1) flowmetria (1) fsh (3) genetikai ultrahang (2) gömbölyödés (2) gondolatok (8) györgy tea (3) hányás (1) hasmenés várandósság alatt (1) hcg (3) hematóma (3) hormonok (1) hüvelygoma (1) ideginger terápia (28) keményedés (1) kérdések válaszok (2) kert 2010 03 (1) kismama kiskönyv (1) kismama melltartó (1) klinikák (1) köldökzsinór (1) kombinalt teszt (2) korionboholy vizsgálat (1) kötelező nőgyógyászati vizsgálatok (1) középidős fájdalom (1) kultúra (7) labor (1) lélek melengető (4) lh (3) magne b6 (2) magzatvíz (1) málnalevél tea (1) mama masszázskrém (1) mama masszázsolaj (1) megjön érzés várandósság alatt (11) méhlepény (2) mom (1) mozgások (1) mozi (1) munkahely (1) nst (5) ösztrogén (1) pajzsmirigy terhesség (2) petezsák (3) pgd (1) pimafucin hüvelykúp (1) pocakfotó (19) pozitív terhessési teszt (7) progeszteron (4) prolaktin (5) pszichológus (1) pulzálás (1) rutascorbin (2) sav (1) streptococcus (1) stressz (1) szervezet ph (1) szikhólyag (3) szívhang hallgató (2) szívműködés (1) szonográfus (1) szülés (1) szülésre készítő meditáció (1) szülész nőgyógyász (1) szülés beindulása (1) terheléses cukor (1) terhesgondozás (15) terhességi keményedés (1) tsh (4) utrogestan (1) vákum (1) várandóssági tünetek (57) vargha meddőség tv műsor (1) vargha módszer (28) védőnő (6) vers (5) vérvétel (2) vitaminok várandósság alatt (2) yamato (1) zene (2) Címkefelhő

Még határozottabb kettő

2010.08.05. 09:46 - Nyonyeszka

Címkék: progeszteron hcg prolaktin pozitív terhessési teszt 4dik hét

A tegnap esti teszt olyan lett, mint a tegnap reggeli. A ma reggeli meg mindegyiknél erősebb. Olyan igazi erős két csík. Sajna a fotógép memóriakártyája otthon maradt, úgyhogy képet csak este tudok feltenni, ha tudok, mert tegnap estére pl. nagyon rosszul lettem. Tiszta kóma. Vacsora közben majdnem elaludtam, félúton a villával a szám felé. Nyonyesz törte meg a alfa állapotot, a kérdéssel, hogy alszom-e éppen, mert furának tűnök. (Felülről lefelé: 08.02 reggel, este, 08.03 reggel, este, 08.04 reggel, este, 08.05 reggel).

Ebből kifolyólag már nem is tudtam posztolni a vérvétel eredményét, ami szerintem jó. A hcg-m 1172 (33. nap, 30-31 napos ciklushossznál).  Erről azt gondolom, tökéletes. A progim a első trimeszternek megfelelő referencia tartományom belül van, ami azért elég széles, és még jócskán az alsó értékhez van közelebb, de emiatt sem aggódom, mert tudom, hogy mindenkinél egyéni, valószínűleg ez az én komfort progim ilyenkor. A prolaktin elég magas. Persze megint más mértékegységben kaptam az eredményt, mint a 21. napin pár hete, meg januárban, és mások a referencia értékek is. Hozzáteszem, mindhárom telesen különböző, így megint csak százalékot tudok írni: 37%-kal magasabb a felső tartományhoz képest. Mivel várandós vagyok, elvileg kell is ennek növekednie, de fogalmam sincs, milyen mértékben.

És hogy miért találgatok ahelyett, hogy orvossal beszélnék? Mert a klinikán, ahol a vérvételt végezték, abban maradtunk, hogy ha délután kész az eredményem, megnézi egy orvos, és felhívnak, hogy van-e teendőm (progipótlás, akármi) vagy minden a legnagyobb rendben. Nem azért mentem el, hogy a hcg meglétének tényét igazolják, azt látom, immár 16 csíkból nem csúcsminőségű teszteken, hanem, hogy megnyugtassanak, ezek az értékek normálisak, ha meg mégsem, hát tegyük meg, amit lehet. Az előéletem szerintem, nagyon is indokolttá teszi a fokozott óvatosságot, és aggodalmakat is. Bár lehet, a hülye aggodalmak miatt ilyen magas a prolaktinom is.

Na szóval, nem mondtak véleményt, mert nem volt bent orvos. Gratulált a hölgy, és finoman célzott rá, akárhol is hozták össze... Én meg finoman céloztam rá, ágyban párnák között, teljesen természetes úton, a férjem és a saját közreműködésemmel. Megkérdeztem, hogy és progi meg prolaktin téren mi a helyzet, kell-e valamit tennem. Mondta, hogy nincs bent orvos, menjek be másnap egy konzultációra, meg talán ultrahangra is, mert állítólag 1000-es hcg fölött már uhuzni szoktam IVF -ek után. Nem akarok bemenni konzira, mert a megállapodásunk úgy szólt, hogy telefonon mindent megbeszélünk. Nem hiszem, hogy olyan bonyolult ügy lenne, hogy órákat kellene konzultálni rajta. Ultrahangoztatni meg nem akarok feleslegesen. Nem kell a babának a hetenkénti uhu, meg nekem sem. Majd jövőhéten, amikor már esedékes a szívhang is.

Végül abban maradtunk, hogy megpróbál orvossal beszélni, és hív, ha nem aznap, akkor másnap délelőtt. Várom.

Közben persze azért kutakodtam kicsit a neten, és egyedül a prolaktin aggaszt egy icipicit. Egyetlen helyen azt olvastam, hogy, ha magas, vetélést okozhat, az összes többin azt írják, a magas prolaktin csak a fogantatást gátolhatja, vetélést nem okozhat. Nos, a fogantatáson már túl vagyunk.

Nyugalom kellene, de hiába próbálok higgadt maradni, már nem sikerül. És azt hiszem, ezzel ártok a legtöbbet. Persze a nyugtalanságomnak van alapja, reggel mindjártmegjön-re ébredtem, enyhén ugyan, de volt/van. Persze közben meg az eddigi legerősebb csíkot sikerült pisilnem, így tán, minden oké, csak érzékenyebb lehetek a méhnyálka változásaira, amik, gondolom, ilyenkor is vannak.

Próbálom nyomkodni a pontokat a talpamon, amikről megtanultam, hogy micsodák. Ártani nem lehet vele. Masszírozgatom a méh területét, meg úgy általánosan mindent. És a hormonértékekkel kapcsolatban eszembe jutott az is, hogy a kezelők említették, hogy Vargha nem szereti a referencia tartományokat, mert szerinte, mindenkinek egyedi, saját komfort tartománya van. Ezzel mondjuk egyetértek, egészen azóta, amióta 2-3 hónapig szedtem az euthyrox-ot, hogy levigye a TSH-mat (ami amúgy ref értékeken belül volt, csak nem 2 alatt, ami orvosilag elvárt a várandósság kialakulásához), és csak egyre carabbul lettem. Szívdobogások, nyaki szorítás, gombóc érzése, állandó szédülés és hányinger. Na köszönöm, ha valami ezt műveli velem, az jó nem lehet. Ráadásul, a prolaktin emelkedést is a magasabb TSH-val indokolták, és azt mondták, ha a TSH lemegy, a prolaktin is a helyére kerül. Ehhez képest 2-3 hónap euthyrox szedés utáni kontrolnál a TSH valóban 2 alá ment jócskán, a prolaktin meg még magasabb volt, mint előtte.

Mindenféle félreértések miatt a klinikával kissé felzaklattam magam. Ismerem őket régóta, sokszor asszisztáltak vagy éppen főszerepet játszottak az én babásodási drámáimban. Gondoltam egy telefonhívás nem fog gondot okozni. Sajnos, azt az üzenetet kaptam, hogy nem áll módukban telefonon szakértői véleményt adni nekem, de másnap szívesen fogadnak egy konzultáción. Szarul esett, és ennek finoman hangot is adtam, amit meg azért nem szeretek, mert ha finom is, de konfliktus helyzet. Jól felhúztam magam. Azt kívántam, bárcsak be sem tettem volna a lábam hozzájuk soha, akkor most nem lennék zaklatott, amivel valószínűleg többet ártok a babának, mint amennyit használtam azzal, hogy elmentem erre a vizsgálatra, és nem kaptam normális értékelést.

Szerencsére a tesóm nőorvosa endokrinológis, és készségesnek bizonyult. Prolaktin ügyben a véleménye az, hogy nem sokkal magasabb az átlagnál, várandósság alatt ez normális, és ha eddig gyógyszeres kezelés alatt is álltam volna prolaktin miatt, a várandósság kiderültekor, azonnal leállítanák.

Közben a klinika is válaszolt a levelemre, amelyben kedvesen elmagyarázták, hogy a szakmai protokol nem engedi az ilyenfajta konzultációt, kell hozzá az uhu, meg személyes találkozó. Ez így szakmaiatlan. Azt azért megírták, hogy progi pótlást javasolnak. Mondjuk egy meddőségi klinikán mindenkinek. Uhut meg még nem akarok holnap. Inkább már csak akkor, ha van szívhang. Méhenkívüli felismerésére hivatkoztak, de azt hiszem, várhatunk még, nem akarom hetente ultrahanggal zargatni a babát.

A bejegyzés trackback címe:

https://nyonyeszkak.blog.hu/api/trackback/id/tr62200292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

monalisa21 2010.08.13. 22:39:26

Szia Nyonyeszka! Először is gratulálok Nektek. Régóta olvaslak már és szorítok, hogy összejöjjön végre életetek nagy álma. Remélem ezúttal sikerrel jártok! Azt viszont nem értem, miért vagy ilyen ellenséges azzal a klinikával szemben, ahol segíteni szeretnének Neked. Hiszen annyi helyen jártál már, annyi rossz tapasztalatot gyűjtöttél. Azt írod, hogy ismerik az előéleted. Nem lehet, hogy pont ezért javasolták az ultrahangot és a személyes beszélgetést? Ha nem bízol bennük, akkor miért oda mentél vérvételre, és miért nem egy magánlaborba, vagy a Ciris Intézetbe (látom az uh képen, hogy ott csinálták a felvételeket)? Bocs, hogy beleszólok, de úgy gondolom, hogy minden hasonló cipőben járó nőnek olyan klinikára kéne járnia, ahol ennyire törődnek vele, és ha nem telefonon mondják meg az eredményt, annak valószínűleg megvan az oka... További eseménymentes várandósságot kívánok Neked, és remélem csupa pozitív hírrel jössz majd, és hamarfelszívódik az a bevérzés is! Pihenj sokat!!! Üdv:

Nyonyeszka 2010.08.14. 08:31:37

@monalisa21: Szia! A drukkot köszönöm. Azt nem gondolom, hogy ellenséges lennék a klinikával, egyszerűen csak leírtam a tapasztalatomat és az érzéseimet a blogomban. Úgy gondolom, az nem volt fair, hogy egy délutáni telefonos véleményt ígértek, ami aztán elsikkadt valahol.Elég izgatott voltam, tele kérdésekkel és félelmekkel, és nekem nagyon fontos lett volna akkor egy bíztató "minden rendben ezekkel az értékekkel" vagy az, hogy "rendben, de ezt és ezt javasoljuk". Az ilyenfajta konzultáció, vagy a szakvélemény tolmácsolása telefonon a régi helyen bevett szokás volt, most meg szakmaiatlan lett. Tettem egy próbát az új intézettel, sajnos nem éreztem azt a törődést, amit a régiben. Ettől még lehet jó. Nyilván, nem én vagyok egy reprodukciós magánklinkán a legizgalmsabb páciens a kétcsíkos tesztemmel spontán várandósságból, csak egy vérvételt kérve.

monalisa21 2010.08.16. 10:45:07

Kedves Nyonyeszka! Próbállak megérteni. Mondjuk szerintem régen rossz, ha egy magánklinikán a pácienseket "izgalmas" és "kevésbé izgalmas" kasztokba sorolják. Nem gondolnám, hogy azért javasoltak személyes találkozót, mert telefonon keresztül nem elég izgalmas közölni, hogy esetleg minden rendben van az eredményeiddel, vagy mert le akarnak nyúlni egy konzultáció árával... Bár nem tudhatom. De én inkább azt gondolnám, hogy segíteni akartak, még ha kevésbé vagy is "izgalmas" az ő számukra, hogy spontán lett kétcsíkos a teszted. Klinika és klinika között is hatalmas a különbség sajnos, és ami a régi helyen bevett szokás volt, azt nem biztos, hogy az új magánklinika előírásai megengedik. Azt viszont tényleg nem értem, hogy akkor miért oda mentél vérvételre?! Ahogy a blogodban olvastam, elég sok helyen jártál már. Sajnos elég nehéz megtalálni azt a helyet, amiben 100%-osan megbízol, és mivel elég sok csalódáson vagy túl, eleve nem tudsz úgy visszamenni vhova, hogy teljes bizalmat adsz nekik. Ahogy nyilván ez fordítva is így van. Legalábbis én eddig így tapasztaltam. Kevés az olyan hely, ahol törődnek az emberrel, és a nem törődés nem biztos, hogy abban merül ki, hogy nem adnak telefonon véleményt, lehet épp ez a törődés jele...

Nyonyeszka 2010.08.21. 08:13:44

@monalisa21: Szia! Lehet, hogy segíteni akartak, és én nem vettem észre ezt a szándékot. Talán túl izgatott voltam ahhoz, hogy az orromnál tovább lássak, azonban változatlanul nem érzem fair-nek, hogy volt egy megállapodásunk, amihez ők nem tartották magukat. Ezért mentem hozzájuk, és ezzel válaszolok a visszatérő kérdésedre is, mert telefonon érdeklődtem, hogy megoldható-e egy vérvétel, és utána délután egy szakvélemény. Fontos volt, hogy minél hamarabb halljak valami okosat. Vállalták. A Ciris zárva volt, ők is le tudták volna venni a vért, de szakvéleményt nem vállaltak, csak az orvosok visszatérte után. Teljesen nem veszítettem el a bizalmam amúgy az orvosban, változatlanul eredményes szakembernek vélem, nálam nem ért célt, de ilyen kérdésben bíztam volna a véleményében.
Azt már régóta terveztem, hogy az új klinikára ellátogatok majd konzultációra, mielőtt bármibe belekezdünk jövőre, de a sors közbeszólt, és ez egy jó alkalomnak tűnt. Érdekelt a klinika, és szerettem volna találkozni a régi kedves ismerősökkel.
Nem beszélnék le senkit arról, hogy ide menjen, biztos vagyok benne, hogy aki meddőségi kezeléseken vesz részt ezen a klinikán, az nagyon nagy törődést fog tapasztalni. A főorvos nagy eredményeket tud felmutatni, sajnos nálam nem ért célt. Így alakult, talán más orvos, más protokol eredményesebb lett volna, vagy csak korábban kellett volna elkezdenem az alternatív gyógymódok után olvasni, és elkezdeni ezeket is alkalmazni.


süti beállítások módosítása