Napló

Mindennapjaink történési, legfőképp a babásodásról. 2007 januárjától várjuk a csodát. A meddőségi kezelések sikertelenségei után a természetes gyógymódokkal próbálkoztunk. Úgy gondoljuk, a kettő együtt hozhat eredményt.

Lilypie First Birthday tickers

Utolsó kommentek

  • Bee001: Én rájöttem..., ha kimásolod, el lehet olvasni :-))) (2011.06.24. 10:46) Ami hasznos 2
  • Nyonyeszka: @csjudit: Szia Judit! Próbálkozom, de nem lett az igazi Talán így azért már el lehet olvasni. (2011.06.23. 09:06) Ami hasznos 2
  • csjudit: Bár még sosem kommenteltem, de elég régóta olvaslak. 38hetes kismam vagyok és nagyon hasznosnak tl... (2011.06.23. 08:04) Ami hasznos 2
  • Sinsemillia: Hú, hát ez szép eredmény! Gratulálok!! :) (2011.06.07. 13:59) Ugrabugra
  • Nyonyeszka: @Sinsemillia: Szia! Igen, 1:6662 volt. Az én koromban a lehető legjobb érték. :-) (2011.05.28. 22:52) Ugrabugra
  • Utolsó 20

Címkék

10dik hét (7) 10dik heti ultrahang (1) 11dik hét (2) 12dik hét (3) 12dik heti ultrahang (1) 13dik hét (4) 13dik heti ultrahang (1) 14dik hét (1) 15dik hét (2) 16dik hét (5) 17dik hét (3) 18dik hét (2) 19dik hét (2) 20dik hét (3) 21dik hét (1) 21 napi hormon (2) 22dik het (3) 23dik hét (1) 24dik hét (1) 25dik hét (3) 25dik heti ultrahang (1) 26dik hét (1) 27dik hét (1) 28dik hét (2) 29dik hét (2) 29dik hét ultrahang (1) 30dik hét (2) 31dik hét (1) 32dik hét (2) 33dik hét (1) 34dik hét (1) 35dik hét (1) 36dik hét (2) 37dik hét (3) 38dik hét (3) 39dik hét (1) 3 napi hormon (1) 4dik hét (4) 5dik hét (5) 5dik hét ultrahang (1) 6dik hét (6) 6dik hét ultrahang (2) 7dik hét (3) 8dik hét (6) 8dik hét ultrahang (1) 9dik hét (5) afp (2) ágynyugalom várandósság alatt (4) alhasi szurkálás várandósság alatt (1) amniocentézis (2) áramlás (1) babakocsi (3) babamozi (1) babaruha (4) babaszoba (3) babaváró (1) babaváró lista (2) baba mozgas (2) baba mozgása (1) bejelentés (1) belgyógyászati vizsgálat (1) bevérzés (3) biorezonanciás allergia vizsgálat és állapotfelmérés (1) bölcsőhalál megelőző előadás (1) ciklushossz (1) ciris (1) colonix (1) crinone (5) crl (1) csecsemő újraélesztés (1) ctg (1) cukorterheléses vizsgálat (1) dalszöveg (1) down szures (2) ekg (1) életképek (29) érzések (1) euthyrox (4) felülvizsgálat (1) flowmetria (1) fsh (3) genetikai ultrahang (2) gömbölyödés (2) gondolatok (8) györgy tea (3) hányás (1) hasmenés várandósság alatt (1) hcg (3) hematóma (3) hormonok (1) hüvelygoma (1) ideginger terápia (28) keményedés (1) kérdések válaszok (2) kert 2010 03 (1) kismama kiskönyv (1) kismama melltartó (1) klinikák (1) köldökzsinór (1) kombinalt teszt (2) korionboholy vizsgálat (1) kötelező nőgyógyászati vizsgálatok (1) középidős fájdalom (1) kultúra (7) labor (1) lélek melengető (4) lh (3) magne b6 (2) magzatvíz (1) málnalevél tea (1) mama masszázskrém (1) mama masszázsolaj (1) megjön érzés várandósság alatt (11) méhlepény (2) mom (1) mozgások (1) mozi (1) munkahely (1) nst (5) ösztrogén (1) pajzsmirigy terhesség (2) petezsák (3) pgd (1) pimafucin hüvelykúp (1) pocakfotó (19) pozitív terhessési teszt (7) progeszteron (4) prolaktin (5) pszichológus (1) pulzálás (1) rutascorbin (2) sav (1) streptococcus (1) stressz (1) szervezet ph (1) szikhólyag (3) szívhang hallgató (2) szívműködés (1) szonográfus (1) szülés (1) szülésre készítő meditáció (1) szülész nőgyógyász (1) szülés beindulása (1) terheléses cukor (1) terhesgondozás (15) terhességi keményedés (1) tsh (4) utrogestan (1) vákum (1) várandóssági tünetek (57) vargha meddőség tv műsor (1) vargha módszer (28) védőnő (6) vers (5) vérvétel (2) vitaminok várandósság alatt (2) yamato (1) zene (2) Címkefelhő

Tíz nap

2011.03.29. 20:21 - Nyonyeszka

Címkék: várandóssági tünetek 38dik hét 39dik hét

A vonalzóm szerint még tíz nap. A rajtam 24 óra leforgása alatt átvonuló érzelmi és érzés változások hullámai szörfös paradicsomra emlékeztetnek leginkább az utóbbi napokban.

Lássuk:

1. Érzelmek:

- Kellemes izgatottságal teli várakozás: milyen lesz a szülés? (szeretném megélni, de nem készülök szülésélményre, elképelésem sincs milyen lesz, nem is próbálom elképzelni), és milyen lesz Lilla? Mit fogok érezni, amikor először meglátom? Sírva fakadok? Vagy fel sem fogom, mi történt?

- Félelem: a szüléstől (egyenes arányban növekszik Lilla méreteivel), a megváltozott élettől, az anyaságtól (jó leszek? érezni fogom a rezdüléseit, hogy miért sír vagy mitől érzi jól magát?)

- Türelmetlenség: mikor jön már? Naponta vagy tízszer gondolom azt, hogy "na most", "ezt már érzem, hogy az lesz". A frászt, sohasem az. Pedig minden este úgy fekszem le, hogy "ma éjszaka szülünk".

- Utálat: eljutottam odáig, hogy gyűlölöm az éjszakákat. Vacakok, carok. Tudom, most pihenjek. De ha nem tudok már? Tudom, Lilla itt lesz, semennyit sem fogok aludni. De legalább lesz elfoglaltságom, így meg csak az óránkénti ébredés, klotyó menet, szinte zéró produktom, persze megnövekedett vízszámlával és rohamosan fogyó klotyópapír mennyiséggel. Teljsen gazdaságtalan....Aztán természetesen nincs azonnali visszaalvás, csak megy az agyalás hajnalig...Próbáltam már langyos mézes tejet, kiköltözni Lilla szobájába, meditációt, autogén tréninget, kalcium snadozt, magnézium sandozt, kispárnát, nagypárnát, szopipárnát és igen, tegnap este odáig jutottam, hogy éjfékor lecsattogtam a konyhába és némi sajt és olivabogyó társaságában elfogyasztottam 1 azaz egy deciliter vörösbort, hogy az majd fejbever, jahh...kértem már Nyonyeszt is, üssön fejbe péklapáttal, szerzek egyet...Jobb lenne ebbe beletörődni tán.

- Elégedettség: minden nap főzök, finomakat, és ez jó érzés. Valamiféle alkotás, amire folyamatosan szükségem van.

- Öröm: az elégedettség következtében. Pár új bébiruha megvétele után. Amikor Lilla kedvesen mocorog odabent (úgy értem, épp nem fáj). Megérkezik a termőföld, és tudom, mostmár lassan beindul a kertprojekt is (lesz Lillának őszre tök, paradicsom, répa, zeller, miegymás). Marcuska odabújik hozzám és közli, hogy "megölellek Kelike, Szeletlek Kelike". Befeléforduló bimbó ellenőrzésekor némi tejci tör elő a ciciből. Tudom, ebből még nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, de azért én szeretem azt gondolni, hogy nem lesz itt gond a szoptatással. (Mondjuk, már többször is írtam, hogy nem vagyok egy ősanya típus, így ha gond lenne, akkor sem gyötörném agyon magam. Még jó, hogy az irodalom, amit olvasok, nem vet követ a szoptatni nem tudó vagy nem akaró anyákra; félreértés ne essék: én szeretnék szoptatni, de nem akarok beledilizni, ha valamiért nem megy). Amikor Nyonyesz hazaér munkából.

- Kiegyensúlyozottság:  mondjuk a nap harmadában - felében remekül érzem magam

- Hiszti vagy agybaj: a nap másik felében, mert még egy napot és éjszakát már úgysem bírok ki. És nem elég a meglevő tünethalmaz, mindig jön új, mint pl. fájdalmas orrnyálka szárazság vagy bőrviszketés. Amúgy is, Nyonyesz sincs soha itthon, és, ha itthon van sem veszem semmi hasznát (miközben épp nagytakarít, csak Nekem pont hatodszor esett ki valami a kezemből a konyhában, és hatodszor kell lealázkodnom érte, úgy, hogy közben Lilla tombol a belsőmön a hüvelyemig hatolva, és akkor persze Nyonyesz nincs ott, hogy segítsen).

2. Gondoltok:

- Csinos kismama vagyok, szertem a pocakomat, jól érzem magam a bőrömben.

- Mikor leszek újra olyan, mint egy nő? Aki előtte voltam? Akinek a melle - még ha nem is oly nagy - előbbre áll, mint a hasa, és aki képes önmagára nőként, feleségként tekinteni? És az együttlét a férjjel mélyebb tartalmat nyer számára, mint az egymás mellett fekve tévézés?

- Képes leszek még valaha szépen, nőiesen ülni, a férfiakat megszégyenítő hatalmas terpeszben ülés helyett? És valóban, ha nem elég nagy a terpesz, a hasam nem tud belógni a lábaim közé és a combom nyomja a pocakom alját...no comment.

2. Érzések:

- "milyen jól vagyok" érzés: naponta pár óra. Ilyenkor aktív vagyok. Teszek-veszek, főzök, aztán elfáradok

A következők pedig vagy együtt, vagy felváltva külön-külön jönnek a nap maradékában:

- vízvisszatartás, és következtében pufi arc, botox száj, pufi ujjak és labujjak meg lábfej. Pufi ujjak miatt suta kezek

- száraz orrnyálkahártya, Aqua Maris spray-vel próbálom javítani a helyzetet

- sav, sav, sav: no comment

- Lilla által elzárt hólyag

- Lilla által elnyomott hólyag és egyéb belsőségek

- fájó, táguló medence és ágyék, szúrás hüvelyben

- fájó forgó és derék, boka, térd, csukló

- napi többszöri görcs

- napi többszöri pocakkeményedés melltől ágyékig, leginkább kockahas alakzatban: bevásárlás közben jól lehet rajta a listról húzogatni a beszerzett elemeket, itthon szuper pohár és kistányér tartó :-) 

- nehézlégzés

- éjszaka 5-7 felébredés, kialvatlanság, fáradtság

- száraz bőr

- pár napja migrénes fejfájás, szerencsére egyelőre lájt formában

- hozzá társuló hányinger, émelygés

Amúgy van még valami? mert szerintem én az állatorvosi ló vagyok.

Summa summarum, nehéz is, szép is, idegörlő és egyben mégis kiegyensúlyozott és nyugodt ez az utolsó 2-3 hét. Néha arra gondolok, jó lenne már szülni. Aztán eszembe jut, hogy talán kezdek félni a szüléstől, tehát mégsem. Majd jön egy erős hólyagra telepedés, és mégiscsak inkább szülni kellene már. Ha elmúlik, és újra könnyebb kicsit, tudok tevékenykedni, akkor még jó így, várjunk...Hát ezzel a sormintával telik egy nap úgy 20-szor megismétlődve. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://nyonyeszkak.blog.hu/api/trackback/id/tr232782217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Skheria 2011.03.30. 07:55:14

Szia!
Csak szeretnek elmondani,hogy nagyon szeretem olvasni a blogodat.
Nagyon tetszik a stilus ahogy irod. Mikor megtalaltam, vegig olvastam par nap alatt az egesz blogot,aztan most mar naprol napra kovetem.
En kulfoldorol olvaslak es mi is babaert kuzdunk. Sajnos eleg magas a FSH-m,mind ez 25 evesen... Nem adjuk fel,remenykedem,de sokszor nehez.
Egy szonak is szaz a vege. Sok erot ,egeszseget, boldogsagot kivanok nektek. Minden jot, Petra.

Ezustmacko 2011.03.30. 07:55:29

Szoptatás: én sem vagyok egy ősanya típus, de a szoptatást minden szempontból nagyon jó dolognak tartom (nem is beszélve a kényelemről: az anyatej bármikor rendelkezésre áll, akárhol legyél is; mindig megfelelő hőmérsékletű, nem kell melegítgetni, méricskélni; nincs sterilizálgatással való pepecselés sem :o))

Eleinte nem ment könnyen. Szülés után persze azonnal próbáltam szoptatni, de fogalmam sem volt, jól csinálom-e, jön-e egyáltalán valami (aztán néhány bukásnál láttam a kolosztrum eltéveszthetetlen, élénksárga színét, és ez adott egy kis önbizalmat; de ettől függetlenül a szülés utáni 3-4. nap szinte végig bőgtem, mert úgy éreztem, semmi tejem nincs) Emlékszem, hazaérkezvén a kórházból anyukám és nagymamám is könnyes szemmel könyörögtek, hogy adjak már tápszert a gyereknek, mert nincs elég tejem és éhezik szegény - én meg csak ráztam a fejem, hogy nem, mert akkor nem lesz megállás és soha nem is lesz több tejem.
Anyu nem értett egyet: én császárral születtem, és akkoriban még természetesnek vették ilyenkor, hogy a szoptatásnak úgyis lőttek, szóval gyakorlatilag meg sem próbálta. Az öcsém természetes úton született, de végül őt is csak 6 hétig tudta szoptatni - így elkönyvelte, hogy nálam sem lesz ez másképp.
Azóta szerencsére már változtak az idők, és komoly szakirodalom áll rendelkezésre. "A szoptatás fejben dől el" meg "kereslet-kínálat elve; minél többet teszem mellre, annál több tejem lesz" elveket mantráztam, miközben persze én is bőgtem. Másnapra dinnyényi mellekkel ébredtem, és onnantól kezdve soha nem volt gond :o) Elsőgyerekes anyaként persze én is gondosan beszereztem még szülés előtt a legjobb mellszívó szettet, és eleinte fejtem is szorgalmasan, azokra az időkre is gondolva, amikor esetleg már nem lesz tejem. Végül nem is volt szükség a lefagyasztott tejadagokra - 14 hónapos koráig szoptattam a kisfiamat, és ekkor is az én döntésem volt az elválasztás. :o)

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2011.03.30. 07:56:14

Mar csak 9...

Ahogy olvastalak, a legtobb nyavalya nalam is megvan, pedig en ma lettem 30 hetes. Mi lesz meg itt!

Ezek a napok nehezek lesznek, nincs mese, tul kell elni. Ugy fog tunni, csigalassusaggal haladnak, de pikkpakk, itt lesz a nagy nap.
Kitartast kivanok! Nemsokara megerkezik Lilla!

Nyonyeszka 2011.03.30. 08:37:25

@Skheria: Szia Petra! Először is köszönöm a jókívánságokat!

Talán emlékszel, nálam is problémás volt az LH/FSH arány. Ne add fel, próbáld megtalálni a Te utadat/Ti utatokat. Nem biztos, hogy a tényszerű értékek mellett lehetetlen. Biztos vagyok benne, hogy az én értékeim sem voltak tökéletesek, amikor Lilla fogant, ráadásul, ugye, pont azon az oldalon van az elzáródott petevezetőm, ahol abban a hónapban a szép tüsző megérett...

Tudom, hogy sokszor nagyon nehéz. Az ember próbálkozik ezzel is, azzal is, és egyszercsak - többnyire teljesen váratlanul - ott a pozitív teszt a kezében. Mennyivel könnyebb lenne, ha valaki borítékolná, hogy 3 év múlva lesz gyereked, addig nem, bármit is teszel. Tudnád, hogy lesz, és nem idegeskednél miatta.

Még egy tanács, bár tudom, könnyű mondani, nehéz megvalósítani: ne kattanj rá nagyon a témára, élvezd az élet más dolgait, próbáld megtalálni az egészséges egyensúlyt. Mindenkinek megvannak az öröm- és sikerforrásai. Érdemes ezekre helyezni a hangsúlyt. Nagyon fiatal vagy még, kár lenne elpazarolni ezeket az éveket.

Nyonyeszka 2011.03.30. 08:44:43

@Ezustmacko: Ezzel is valahogy úgy vagyok, mint a szülésnél a császárral, fogóval, vákummal. A "probléma lesz a szoptatással" valahogy fel sem merül bennem gondolati szinten sem. Mondjuk pár napja már szinte csak a szoptatásról olvasok. lll.hu, Spock, Suttogó, szuloklapja.hu. Elméletben baromi jól megy már. Pár nap múlva kiderül, hogyan tudjuk átpakolni az elméletet a gyakorlatba. :-)

Nyonyeszka 2011.03.30. 08:50:08

@afromagyar: bizony 9 :-) Gratulálok a 30. héthez! :-) Talán emlékszel, nálam 32-ről 33-ra lett hirtelen, ugrásszerűen rosszabb minden, mint előtte. Azóta vagy hozzászoktam, vagy voltak nem olyan gázos napok, de nagyon változó. A savat és a "nem alvást" leszámítva. Ezek állandóak. Talán ez az utolsó 3 hét nehezebb még, mint az előttelevők. Mostmár féllábon is kibírjuk. ;-)

Skheria 2011.04.07. 11:58:16

@Nyonyeszka: Koszonom szepen a biztato szavak! Probalok lazitani,majd meglatjuk,hogy sikerul!

Bar mikor itt lehet mar Lilla baba! :)) Csak ugyesen csajok!!


süti beállítások módosítása