Napló

Mindennapjaink történési, legfőképp a babásodásról. 2007 januárjától várjuk a csodát. A meddőségi kezelések sikertelenségei után a természetes gyógymódokkal próbálkoztunk. Úgy gondoljuk, a kettő együtt hozhat eredményt.

Lilypie First Birthday tickers

Utolsó kommentek

  • Bee001: Én rájöttem..., ha kimásolod, el lehet olvasni :-))) (2011.06.24. 10:46) Ami hasznos 2
  • Nyonyeszka: @csjudit: Szia Judit! Próbálkozom, de nem lett az igazi Talán így azért már el lehet olvasni. (2011.06.23. 09:06) Ami hasznos 2
  • csjudit: Bár még sosem kommenteltem, de elég régóta olvaslak. 38hetes kismam vagyok és nagyon hasznosnak tl... (2011.06.23. 08:04) Ami hasznos 2
  • Sinsemillia: Hú, hát ez szép eredmény! Gratulálok!! :) (2011.06.07. 13:59) Ugrabugra
  • Nyonyeszka: @Sinsemillia: Szia! Igen, 1:6662 volt. Az én koromban a lehető legjobb érték. :-) (2011.05.28. 22:52) Ugrabugra
  • Utolsó 20

Címkék

10dik hét (7) 10dik heti ultrahang (1) 11dik hét (2) 12dik hét (3) 12dik heti ultrahang (1) 13dik hét (4) 13dik heti ultrahang (1) 14dik hét (1) 15dik hét (2) 16dik hét (5) 17dik hét (3) 18dik hét (2) 19dik hét (2) 20dik hét (3) 21dik hét (1) 21 napi hormon (2) 22dik het (3) 23dik hét (1) 24dik hét (1) 25dik hét (3) 25dik heti ultrahang (1) 26dik hét (1) 27dik hét (1) 28dik hét (2) 29dik hét (2) 29dik hét ultrahang (1) 30dik hét (2) 31dik hét (1) 32dik hét (2) 33dik hét (1) 34dik hét (1) 35dik hét (1) 36dik hét (2) 37dik hét (3) 38dik hét (3) 39dik hét (1) 3 napi hormon (1) 4dik hét (4) 5dik hét (5) 5dik hét ultrahang (1) 6dik hét (6) 6dik hét ultrahang (2) 7dik hét (3) 8dik hét (6) 8dik hét ultrahang (1) 9dik hét (5) afp (2) ágynyugalom várandósság alatt (4) alhasi szurkálás várandósság alatt (1) amniocentézis (2) áramlás (1) babakocsi (3) babamozi (1) babaruha (4) babaszoba (3) babaváró (1) babaváró lista (2) baba mozgas (2) baba mozgása (1) bejelentés (1) belgyógyászati vizsgálat (1) bevérzés (3) biorezonanciás allergia vizsgálat és állapotfelmérés (1) bölcsőhalál megelőző előadás (1) ciklushossz (1) ciris (1) colonix (1) crinone (5) crl (1) csecsemő újraélesztés (1) ctg (1) cukorterheléses vizsgálat (1) dalszöveg (1) down szures (2) ekg (1) életképek (29) érzések (1) euthyrox (4) felülvizsgálat (1) flowmetria (1) fsh (3) genetikai ultrahang (2) gömbölyödés (2) gondolatok (8) györgy tea (3) hányás (1) hasmenés várandósság alatt (1) hcg (3) hematóma (3) hormonok (1) hüvelygoma (1) ideginger terápia (28) keményedés (1) kérdések válaszok (2) kert 2010 03 (1) kismama kiskönyv (1) kismama melltartó (1) klinikák (1) köldökzsinór (1) kombinalt teszt (2) korionboholy vizsgálat (1) kötelező nőgyógyászati vizsgálatok (1) középidős fájdalom (1) kultúra (7) labor (1) lélek melengető (4) lh (3) magne b6 (2) magzatvíz (1) málnalevél tea (1) mama masszázskrém (1) mama masszázsolaj (1) megjön érzés várandósság alatt (11) méhlepény (2) mom (1) mozgások (1) mozi (1) munkahely (1) nst (5) ösztrogén (1) pajzsmirigy terhesség (2) petezsák (3) pgd (1) pimafucin hüvelykúp (1) pocakfotó (19) pozitív terhessési teszt (7) progeszteron (4) prolaktin (5) pszichológus (1) pulzálás (1) rutascorbin (2) sav (1) streptococcus (1) stressz (1) szervezet ph (1) szikhólyag (3) szívhang hallgató (2) szívműködés (1) szonográfus (1) szülés (1) szülésre készítő meditáció (1) szülész nőgyógyász (1) szülés beindulása (1) terheléses cukor (1) terhesgondozás (15) terhességi keményedés (1) tsh (4) utrogestan (1) vákum (1) várandóssági tünetek (57) vargha meddőség tv műsor (1) vargha módszer (28) védőnő (6) vers (5) vérvétel (2) vitaminok várandósság alatt (2) yamato (1) zene (2) Címkefelhő

36-ról 37-re

2011.03.21. 12:07 - Nyonyeszka

Címkék: életképek ctg babaszoba pocakfotó nst terhesgondozás baba mozgása 37dik hét szülésre készítő meditáció

Nem mondhatom unalmasnak az utolsó heteket. A betöltött 37. hetem első napjáról már írtam. Alcsúton kirándultunk, és tőzikéket néztünk.

A következő két nap családi események ünneplésével telt. Sajnos a vasárnapiról elég korán távozásra bírt minket Lilla, ugyanis ismét valahogy úgy fészkelte magát a pocakom aljában, hogy megint az összegörnyedős menetet kellett alkalmaznom. Próbáltam rávenni, hogy picit moccanjon már arrébb. Kevés sikerrel...

Kedden a gimnáziumi barátnőm - és druszám - látogatott meg, akivel már 13 éve nem találkoztunk. Vannak emberek, akikkel tök mindegy, hogy milyen sűrűn - vagy ritán - talákozol, ott tudjátok folytatni, ahol abbahagytátok anno időszámítás előtt. Mondanom sem kell nagyon jól éreztük magunkat ismét. A férje háromszor telefonált rá, finoman érdeklődve, hogy mikor is indul már haza, és Ő háromszor nyugtatta meg, hogy "most". :-) Kaptam tőle egy szülésfelkészítő meditációs CD-t (Szivárvány meditáció), és nagyon tetszik. Amióta hallgatom, már nem azért szeretném, hogy Lilla kibújjon, mert nekem már elég nyűgös a dolog, hanem mert kíváncsi vagyok rá, találkozni szeretnék vele. A legutóbbi vizsgálat szerint pontosan úgy helyezkedik, ahogy a szüléshez az a legideálisabb. Olyan fantasztius kislány, hogy nem is félek a szüléstől, csak látni szeretném már Őt.

A szerdai első NST-ről már írtam, de nem ejtettem szót a függönyökről. Szerdán megtörtént a szabás, meg a varrás egy része, és anyu csütörtökre befejezte.  Valami álomszép. :-) Igazi királylányos. Anya feljavította még a relax fotelt is, tesó meg hétvégén áthozta a zenélő forgót és a captiva kukát, és ezzel a szoba el is készült. :-) Nekem nagyon tetszik, és valami hihetetlen nyugalmat áraszt magából. Lehet, hogy épp jó földenergiák is futnak keresztül rajta, nem tudom, de nagyon jó ott lenni. Tegnap Nyonyesszel arra a következtetésre jutottunk, hogy babaszoba, de mégsem az a klasszik babaszoba. Valami hiányzik ahhoz, hogy az legyen, és tudom is, hogy mi. Az az illat, ami csakis akkor létezik egy helységben, ha annak baba a lakója, és ez az az illat, amitől bármilyen szoba azonnal babaszobává válik. Úgy érzem, hamarosan ezt a hiányosságot is pótoljuk, és akkor tökéletes lesz a lakosztály.

Mutassam? ;-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Csütörtök reggelre Nyonyesz egy óvatlan mozdulattal megrándította a hátát. Elment ugyan dolgozni, de nagyon fájt neki egész nap. Este kapott gyógyszert és bekentem diclofenac-kal. Tudni kell róla, hogy két évente egyszer hajlandó bevenni gyógyszert. Akkor, ha tényleg komoly fájdalmai vannak. El is gondolkodtam, hogy mi lesz, ha Lilla most akar kibújni? Nyonyesz megy a reumatológiára és meg a szülőszobára, és amelyikünk hamarabb végez, az keresi a másikat? Vagy esetleg a szülőszobán Őt ápolják?

Önző módon, imátkoztam azért, hogy ne most, mert a szülést szeretném úgy megélni a férjemmel, ahogyan az jár. Igen, nekem az jár, hogy Ő pátyolgasson engem őszintén,  és nem a fájdalomtól eltorzult arccal. Hisz a legutóbbi "ma éjjel tuti megszülök" érzés - igen, igen, valamiért ez mániámmá vált :-) -  alkalmával olyan szépen felkészítettem Őt a szülésre. Felolvastam a "Várandósság 9 hónapja" könyvből, hogy hogyan is zajlik egy tisztességes szülés. Ellenőriztem, hogy megértette-e, és elolvastattam vele "az apuka hogyan tud segíteni a szülő anyának, mi haszna is tulajdonképpen ott a szülőszobán és hogyan viselkedjen, mire számíthat, mit toleráljon?" (hááá abban a helyzetben mindent :-)) fejezeteket.

Szülni nem szültem, de a derékfájdalom sem múlt el. Másnap Nyonyesz felkelt, hogy akkor megy dolgozni. Mondtam neki, hogy csak óvatosan, nem hiszem, hogy olyan jól van az hát. Dehogynem, Ő megy. Oké. 10 perc múlva caplatok lefelé a lépcsőn reggelit készíteni, Nyonyesz meg ül a kanapén halálra vált arccal. Na gondoltam magamban, mégsem megy. Beálltam ápolónőnek, elláttam minden jóval és gyógyhatású készítménnyel egész nap, míg Ő csak sopánkodott, hogy hát micsoda dolog, hogy a 9. hónapos felesége ugrálja Őt körül a mindenféle nyűgjével. Szerencsére, jobb napom volt éppen. Ad ám a sors jót ott, ahol szükség van rá. És aznap szükség volt arra, hogy legalább én ne legyek olyan vacakul. ;-)

Na azért estére kipurcantam rendesen. Realizáltam, hogy Lilla egész nap meg sem nyekkent, a pocakom meg szinte megállás nélkül kőkemény volt. Felhívtam a dokit, mert ez a "megváltozott a baba mozgása" kategória nálam, és ugye 1-2 hete azzal a feladattal bocsátott el, hogy ha megváltozik a baba mozgása, hívjam. Be is rendelt CTG-re a kórházba, szerencsére ügyeletes volt éppen. Nyonyesz felvetette, hogy akkor talán pakoljuk be a kórházi pakkokat is, mert ki tudja, mi lesz itt. Mondjuk épp nem készültem szülni, de hát végülis igaza volt. Mondom, hogy jó a sors, mert Nyonyeszka meg estére jobban lett, így gond nélkül be tudott vinni a kórházba.

CTG-re pakolt egy igen nyílt beszédű szülésznő, aki azt olvashatta a papírjaimon a "Neve" megnevezés rovatban, hogy "Aranyom" és "Drágám", mert másképp nem is szólított, csak így. Ültem szorgalmasan 20 percig, a szülésznő egyszer bejött, és megállapította, hogy minden rendben ezzel a gyerekkel, mit csodálkozok, hogy ilyen vacak, nyomott időben nem mozdul meg? nekem tán van kedvem bármihez is ilyenkor?! Erre a logikus eszmefuttatásra csak annyit tudtam nyekegni, hogy eddig ezt a kislányt nem befolyásolta az időjárás ilyetén változása. Rendre lettem utasítva, befogtam a számat, és ültem tovább nyugodtan a kütyükkel a hasamon még 10 percig.

Fura volt, ahogy a vehemens néni rám kapcsolta a két érzékelőt, Lilla vad mozgásba kezdett...Amikor erősen feszítette a hasamat, akkor mensis görcs szerű érzésem volt, és a méhtónust mutató görbe felment olyan 35-ig. A néni mintegy lefigymálva a fájdalmamat, közölte, ez semmi. Azóta megtudtam, 120 körül lesz majd ez az érték a prömieren. Jól hangzik!

A doki megnézve a görbéimet, megnyugtatott, hogy nincs itt semmi baj, és még végzett egy alapos ultrahang vizsgálatot. Eddig sohasem figyeltem uhu közben az arcát, mert a magán rendelésén van egy monitor a kíváncsi szülők részére, és természetesen, ez kötötte le a figyelmemet. Itt a kórházban nem volt extra monitor, így jobb híján a doki arcáról próbáltam leolvasni amit láthat. Hát bakker, végig olyan fejet vágott, mintha ufót látna, vagy legalábbis mintha Lilla időközben növesztett volna még egy kezet vagy lábat. Teljes frászba kerültem, azért azt megkérdeztem, hogy "és még mindig lány?" A doki szerint abban a pillanatban nem ez a leglényegibb kérdés, de, ha alkalma lesz, megnézi. Félig szabadkozva próbáltam megmagyarázni, hogy mi sem ezért vagyunk itt, mert erről szerettünk volna egy újabb bizonyosságot, de ha már itt vagyunk....mert annyian mesélték, hogy végig lánynak nézték a babát az uhukon, és végül fiú lett. A válasz - szokás szerint - megsemmisítő volt: "Kedves X., és ebből hánynál állapítottam Én meg, hogy lány?" Persze mosolyogva, kedvesen. A továbbiakban jobbnak láttam befogni a számat. Lilla ezúttal hajszálnyit elmaradt az átlag hosszúságoktól, és súlyban sem gyarapodott az elmúlt 2 hétben olyan mértékben, mint eddig (2640 g a becsült súlya a 37. héten), ez azonban egyáltalán nem zavar. Én is kicsi voltam, és pont 37 hetesen születtem. Na meg a ezek a saccolt súlyok nem mindig jönnek be. Megszülni könnyebb egy kisebb babát (gondolom laikusan), és idekint majd szépen megnövesztem. :-) A lényeg az, hogy minden rendben vele, az áramlással, a lepénnyel, a magzatvízzel, mindennel. :-)

A vizsgálat után azért még bepróbálkoztam néhány kérdéssel. Mind hülyeségnek tűnt. Legfőképp azon a feltételezésemen mulatott jót, hogy a baba segíteni fog nekem a szüléskor. Szerinte, ez internetes hülyeség, a babát a szülő nő hozza a világra, kitolja mindenféle segítség nélkül. Megnyugtató.

Gátat csak akkor metsz, ha szükségét érzi, tulajdonképpen, ahogy a helyzet hozza. Ez jó, tetszik a hozzáállás.

Asszem ennyi. Ezekről beszéltünk. Bár miután megkérdezte, hogy van-e még kérdésem, és én csak annyit motyogtam, hogy "több hülyeséget inkább már nem kérdeznék", akkor azt mondta, hogy inkább most. És csak kérdezzek, tisztázzuk. Oké, ha eszembe jut még valami, jövök, esküszöm. És eszembe is jutott azóta két dolog:

- a köldökzsinórt lehet-e hagyni addig, amíg a pulzálás tart benne (1-2 perc)?

- a másik most nem jut eszembe :-)

No, hát ezzel be is töltődött a 37. hét. Jöjjön a pocakfotó: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 És végül, egy különös :-) :

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nyonyeszkak.blog.hu/api/trackback/id/tr792758379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tealover 2011.03.22. 12:28:41

Gyönyörűségesen szép ez a babaszoba!!! Gratulálok, nagyon ügyesek vagytok. :) Mi is lassan befejezzük, és érdekes, noha nálunk kisfiú lesz, az alap színek hasonlóak (zöld, sárgás, natúr), csak a kiegészítők meg a falidekor jelzi, hogy itt mégiscsak egy kisfiú fog lakni :)))) Mi most fordulunk majd a 36. hétbe, de teljesen megértem az aggodalmaidat, és a kérdéseidet! Hiába kedvesek, meg segítőkészek az orvosok, átérezni az "első-szülő" anyuka helyzetét, elég nehéz nekik. Mivel ami nekünk az első, és legfontosabb, az nekik aznap már lehet a ki tudja hanyadik.... Kitartást és szép napokat Nektek! :)

Nyonyeszka 2011.03.23. 08:22:47

@Tealover: Köszönöm! :-) A zöld-sárgás-natúr sztem az egyik legmegnyugtatóbb színkombináció. És utána már szinte bármivel kombinálható, feldobható.

Várom majd a híreket felőletek! Kíváncsi vagyok mikor bújik a ki a kis trónörökös. :-) Most így a vége felé már nagyon vegyesek az érzések meg a gondolatok. Alapvetően még mindig nem félek, de azért egyre jobban érzem, hogy lassan jó lenne túl lenni rajta. Majd az elmesélt "szülés élményekről" lesz egy külön posztom. :-)

Ezustmacko 2011.03.29. 22:51:15

Szia! :o)
A babaszobátok valami gyönyörűséges lett, katalógusokban sem találni szebbet!! Hihetetlen, hogy elrepült az idő - már csak napok kérdése és találkoztok végre Lillával :o) Nagyon izgi, alig várom a fejleményeket :o)))

Nyonyeszka 2011.03.29. 22:59:30

@Ezustmacko: Köszönjük! Mi is szeretünk abban a szobában lenni. :-) Hát már tényleg egyre izgalmasabb. :-) Nem tudom eldönteni, hogy jó lenne-e már szülni vagy még nem....


süti beállítások módosítása